RATNI MAJOR IZ GORAŽDA AZIZ TAFRO Pozvali su me na 13. reviziju, ponijet ću im ratni snimak pa nek i Bukvarević vidi kako sam ranjen - VIDEO - Goražde PRESS

Breaking

14. 03. 2018.

RATNI MAJOR IZ GORAŽDA AZIZ TAFRO Pozvali su me na 13. reviziju, ponijet ću im ratni snimak pa nek i Bukvarević vidi kako sam ranjen - VIDEO

Major Armije RBiH Aziz Tafro iz Goražda 70% je ratni vojni invalid. Danas (13. marta) dobio je poziv za 13. po redu reviziju. Treba se javiti 4. aprila u Institut za medicinsko vještačenje zdravstvenog stanja FBiH.

-Na pozivu piše “revizioni pregled”, to je žargonski termin, jer revizija kao pravni termin ne postoji. Zakon na temelju kojeg to oni rade je Zakon o provođenju kontrole zakonitosti korištenja prava iz oblasti branilačko-invalidske zaštite. Do sada sam ima 12 revizija. Svaka revizija za nas RVI je strašan stres. Vade nam medicinsku dokumentaciju, stave je na sto. Pitaju nas kako smo ranjeni, pod kojim uslovima, šta, gdje, ko. A imaju sve pred sobom. U 36. godini su me poslali u invalidsku penziju, nesposoban sam za rad, a oni kad me ispituju na reviziji kao da me opet ranjavaju. I šta mi više diraju ove moje rane, razočarano nam priča Tafro i nastavlja:

-Ratovao sam, borio se iako proglašen nesposobnim, polunijem, sa prostelom kroz vrat i rame. Invaliditet mi nikada nije priznat za slomljeno rame i teške posljedice po desnu ruku. Metak mi je odnio veći dio štitne žlijezde i za to mi nikad nisu priznali invaliditet. Ne znam šta više hoće od nas RVI koji nismo više sposobni za normalan život, a sve manje snage imamo da idemo na te njihove revizije. Ako je 12 revizija pokazalo da mi se stanje nije popravilo, zašto me više pozivaju. Da bi mi smanjili ili oduzeli 265,96 KM invalidnine?

Tafro je ranjen kao diverzant 16. novembra 1992. godine u Goraždu, gdje ga je tri puta operisao dr. Safet Čibo. Preživio je, priča nam, dvije kliničke smrti.

Preko obronaka Jahorine, 28. decembra te iste ratne godine, kao teškog ranjenika prenijeli su ga na Grebak.

-Bilo je minus 20, prisjeća se Tafro, a ja sam disao na kanilu što mi je trajno oštetilo pluća i sinuse. U bolnicu u Suhodo sam došao tri dana kasnije, 31. decembra, a 2. januara 1993. su me prebacili u bolnicu u Zenici, gdje su mi izvršili rekonstrukciju vrata, i proglasili me nesposobnim za vojsku.

Iz Zenice sam se vratio na Grebak i 1. maja 1993. pješice došao u Goražde. Iako nesposoban za vojsku, nastavio sam boriti se u rovu. Stanje mi se pogoršalo, i ponovo 13. septembra 1994. godine prebacuju me u Sarajevo. Operisao me je dr. Sergije Banjin, ponovo me proglašavaju nesposobnim za vojsku i daju mi status RVI. Oporavak je bio dug i težak, glad, a ja iscrpljen od ranjavanja i operacija, priča nam Tafro.

U aprilu 1995. godine, dobija poziva rahmetli Zaima Imamovića.

-Pozvao me da dođem moj komandant iz Goražda koji je došao u Tarčin i postavljen za komandanta 14. divizije. Ponovo se priključujem Armiji i tu dočekujem kraj rata. I neka sam, sve bih opet ponovio, ali ovog ponižavanja sa revizijama, diranjem u rane koje bole,stvarno je dosta. Sad ću im ponijeti ovaj video nek vide i ljekari i ministar Salko Bukvarević kako sam ranjen. Trebao bi ga pogledati i njihov predsjednik stranke koji je ovo osmislio. SDA je svjesna koliko ovo “boli” ratne vojne invalide i koliko nam povrijedi rane i pogorša zdravlje, zato nas zovu na revizije svakih par godina. Tražit ću dozvolu da kompletnu reviziju snimim i javno ću objaviti da se vidi kako to mučenje nas RVI izgleda.





Index.ba

Stranice